Travian Cevaplar

Sorunuz ile başlayalım

Cevap veren sorulara göre ara

Sorunuzun cevabını bulabilmek için, ilk önce ana kategoriyi ve ardından da sayfanın alt kısmında cevap çıkana kadar, alt kategorileri seçiniz. Eğer istediğiniz cevap bu değilse, bizimle temasa geçebilirsiniz.

Bir sorum var...

Seçeneklere göz at:

Site haritasına göre ara

Sevdiğiniz web sitelerinden alıştığınız gibi, site haritası üzerinden aramayı mı tercih ediyorsunuz? Hiç sorun değil. Site haritasını kullanarak, sorularınızın cevabını bulabilirsiniz.

The Tides of Conquest - Bölgeler ve Zafer Puanları

Yıllık özel etkinliklerde oyun, 87 bölgeye ayrılmış bir Antik Avrupa haritasında geçmektedir. 2021 Tides of Conquest özel etkinliğinde, zafer puanları köylerde depolanır ve kazanılabilir veya kaybedilebilir.

Bölgeler, yerleşim ve kontrol

 87 bağımsız bölgenin her biri bir birlik tarafından kontrol edilebilir ve bölgedeki köylerine zaman içinde Zafer Puanı verir. Ayrıca birlik üyeleri bölgenin kadim gücünü (tılsımını) kullanabilirler.

Peki bir bölgeyi nasıl devralabilirsiniz? İlk önce kilidinin açılması gerekiyor. Bu, bölgedeki en büyük 5 birliğin bölgede en az 4.000 nüfusa sahip olmasıyla gerçekleşir. Diğer birliklerin, birliksiz oyuncuların, tatilde veya yasaklı oyuncuların yanı sıra Natar köylerinin nüfusu hesaba katılmaz. Bölgenin kilidi açıldıktan sonra tekrar kilitlenemez; anca toplam nüfus 4k'nin altına düşerse, bölge zafer puanı üretmeyi durdurur ve bölgesel güç devre dışı kalır.

Yalnızca kilidi açılmış veya kilidi açılmış bölgelere komşu bölgelerde yeni köyler kurmak mümkündür. Bu kuralın tek istisnası, oyunun başlangıcında yeni oyuncuların ortaya çıktığı ve yeni köyler kurmanın her zaman mümkün olduğu birkaç bölgedir.

Eğer bir birlik, bölgedeki nüfusun %50'sinden fazlasına sahip olmayı başarırsa (sadece bölgedeki ilk 5 birliğin köyleri sayılır), bu birlik bölgenin hakimiyetini ele geçirmeye başlar. Bu işlem normal hızlı sunucularda 24 saat, x2 hızlı sunucularda 16 saat ve x3 hızlı sunucularda 8 saat sürer. Eğer çoğunluğu elde tutarlarsa bölgenin hakimiyetini ele geçirirler.

 Bölgenin nüfusu ile ilgili bilgi ve ilk 5 birliğin bundaki payları, İstatistikler > Bölge sekmesinde ve bölgede bulunan herhangi bir Elçilikte gösterilir. İstatistiklerdeki "Bölgesel nüfus" sütununun, bölgedeki toplam nüfusu değil, 1nci sıradaki birliğin nüfusunu gösterdiğini aklınızdan çıkartmayın.

Bölgesel mekaniklerin genel bir görünümü::

Bölge durumu

Nasıl başarılır

Etkiler

Kilitli

Tüm bölgeler kilitli başlar.

Kilidi açılmış bir bölgeye komşu olmadığı sürece yerleşim yapılamaz. Birkaç başlangıç bölgesi istisnadır. Başkentinizin olduğu bir bölgeye ikinci bir köy kurmak da her zaman mümkündür.

Kilidi açılmış

Bölgedeki ilk 5 birlik bölgede toplam 4.000 nüfusa ulaşmalıdır.

Yerleşilebilir ve mücadele edilebilir. Tekrar kilitlenemez.

Tartışmalı

Birliklerden birinin bölgede %50'nin üzerinde nüfusa ulaşması gerekiyor. Sadece ilk 5 birliğin nüfusu sayılır 

Eğer birlik çoğunluğu kaybederse kilidin açılması gerileyebilir.

Güvende

Birlik çoğunluğu 24 saatten fazla sürekli olarak elinde tutmalıdır

Kontrol eden birliğin üyeleri bölgenin antik gücünü etkinleştirebilir (eğer varsa) ve bölge nüfusu 4.000'in üzerinde olduğu sürece birlik zafer puanı alır.

Antik güçler ve zafer puanları

Kontrol eden birliğe ait olan bölgedeki en büyük birlik, varsa bölgenin antik gücüne erişebilir. Bu birliğin herhangi bir oyuncusu antik gücü etkinleştirebilir. Bunu yapabilmek için oyuncunun 10. seviyede (küçük, köy etkili güçler için) veya 20 (hesap etkili güçler için) bir Hazine'ye sahip olması gerekir. Gücü herhangi bir köyde etkinleştirebilirsiniz; güç ile köyün aynı bölgede bulunması gerekmez.

Her köyde bir gücü etkinleştirebilirsiniz, ancak tüm hesap için bu güçlerden yalnızca bir tanesi kullanılabilir. Etkinleştirildikten sonra güç 24 saat sürer (sunucu hızından bağımsız olarak); daha sonra, birliğin hala güce erişimi varsa yeniden etkinleştirilebilir. Her gün bir etkinleştirme ücretsizdir; her ek etkinleştirme 5 (köy güçleri için) veya 10 (hesap güçleri için) Altına mal olur.

Güç, aşağıdaki durumlarda da devre dışı bırakılabilir:

  • Birlikten ayrılırsan
  • Etkinleştirilen köyü kaybedersen
  • Birlğin güce erişimi kaybederse

Antik güçler, çok faydalı olmalarına rağmen, bölgeleri kontrol etmek tek faydası değildir. Kazanmak istiyorsanız, birliğinizin zafer puanı toplaması gerekir. Bir birlik her gün kontrol ettiği bölge için zafer puanı kazanır. Miktarı ise bölgeye göre değişir:

  • Eşsiz güç - günde 400 puan
  • Büyük güç - günde 1200 puan
  • Küçük güç - günde 1000 puan
  • Güç yok - günde 2000 veya 4000 puan

 Ayrıca, birliğin bir bölgeden kazandığı Zafer Puanları, o birliğin o bölgedeki köylerine bölünür. Her köy, bölgedeki birliğin toplam nüfusuna kıyasla nüfusuna göre orantılı bir puan alır. Bu, köy ne kadar büyükse ve o bölgedeki birliğin toplam nüfusu ne kadar düşükse, o köy o kadar fazla Zafer Puanı alır. Ancak, tüm birlik tarafından kazanılan toplam Zafer Puanı miktarı aynı kalır.

 Oyun sonunda en çok zafer puanı toplayan birlik oyunu kazanır.

 Tides of Conquest, x1 hızında 180 gün, x2 hızında 120 gün ve x3 hızında 80 gün sürer.

Zafer Puanı kazanmak veya kaybetmek

Zafer Puanları köye eklenir ve taşınamaz, ancak köyler birlik değiştirebilir ve böylece Zafer Puanları birlikler arasında taşınabilir. Ayrıca yok edilebilirler.

Birlik değişikliği:

  • Eğer oyuncu birliği terk ederse, Zafer Puanlarının  %50'si kaybolur.
  • Bir birliğe katılmak oyuncunun depolanan Zafer Puanlarını etkilemez.

 Birlik Zafer Puanları, oyuncu Zafer Puanlarının toplamı olduğundan, bir oyuncu başka bir birliğe geçtiğinde, eski birliği Zafer Puanlarının tamamını kaybeder ve yeni birlik bunların %50'sini alır.

Bir köyü fethetmek:

  • Eğer bir köy aynı birlikten birisi tarafından fethedilirse, bütün Zafer Puanları köyde tutulur ve yeni sahibi artık o puanlara sahip olur. 
  • Eğer bir köy aynı birlikte olmayan birisi tarafından fethedilirse, Zafer Puanlarının %25'i yok edilir. Yeni sahibi geriye kalan Zafer Puanlarının %75'i ile köyü alır. Yani başka bir birliğe ait bir köyü fethetmek(aynı birleşmede olsa dahi) Zafer Puanlarının %25'inin kaybedileceği anlamına gelir. 

Bir köyü yok etmek:

  • Bir köy yok edilirse o köye ait tüm Zafer Puanları da yok edilir.

Hesap silinmesi:

  •  Oyuncu hesabını sildiğinde, tüm Zafer Puanları da silinir. Buna Natarların silinen oyuncunun köyünü ele geçirmesi de dahildir. Natar köylerinin Zafer Puanı yoktur.

Bölgesel nüfus düşüşü

Bölgesel nüfus 4000'in altına düşerse, bölge zafer puanı üretimini durdurur ve antik güç kullanılamaz.

Bölge hala fethedilebilir / kilidi açılabilir / fethedilebilir/güvence altına alındı, fetih bekleme süreleri mekanikleri etkilenmez. Tek değişiklik, Zafer Paunı üretiminin durması ve o bölgenin yetkilerinin hazinelerde görünmemesidir.

Örnek 1:

Bölgenin kilidi açıldı ancak tekrar 4000 nüfusun altına düştü

  • 4000 nüfusun altındayken, bir birlik >%50 bölgesel kontrolü elde eder.
  • Fetih bekleme süresi başlar. Yine de "çok düşük nüfus" bölgesel mesajı görüntülenir.
  • 4000 tekrar elde edilir.
  • Fetih bekleme süresi görüntülenmeye başlar.

Örnek 2:

  • Bölgenin kilidi açıldı.
  • A birliği bölgeyi fethetti.
  • Oyuncu B antik gücü kullanır
  • Bölge 4000 nüfusun altına düşer
  • Birlik A artık bölgeden ZP alamaz ve oyuncular bölgedeki antik gücü kullanamazlar
  • Oyuncu B hala aktif antik güce sahip; iptal edilmedi. Sadece etki süresi dolduktan sonra yeniden etkinleştiremez
  • Bölge 4000'den fazla nüfusa çıkar
  • Birlik A yeniden bölgeden ZP almaya başlar ve  birlik oyuncuları bölgedeki antik gücü yeniden etkinleştirebilirler

Genel Bakış Harita


Haritanın büyük halini açmak için haritaya tıklayın.

Yukarıdaki harita, yıllık özel sunucuların savaş alanını göstermektedir. Bölgelere bölünmüş antik Avrupa'dır. Harita, antik güçlerine göre renk kodlu tüm bölgeleri gösterir. Her güç türü, daha iyi okunabilirlik için küçük, büyük ve benzersiz sürümler arasındaki küçük farklılıklarla farklı bir renkte gösterilir. Harita ayrıca her bölgenin günlük Zafer Puanı üretimini de gösterir.

Antik güçler için kısa isimler kullandık, ne anlama geldiklerine dair bir açıklama:

  • Mimar – daha güçlü binalar
  • Botlar – daha hızlı birlikler
  • Konfüzyon– sığınak + rasgele hedef
  • Diyet – daha az aç askerler
  • Gözler – daha iyi casuslar
  • Depolama– büyük depo ve tahıl ambarı planları
  • Eğitmen – daha hızlı asker eğitimi

 Antik güçlerle ilgili ayrıntılar tılsım efektleri makalesinde incelenebilir. Etkiler aynıdır, ancak Yıllık Özel sunucularda çılgın(rastgele) güç tılsımına sahip değildir.


Sorunuzun cevabi tatmin edici oldu mu?

Evet   Normal   Hayır